NinjaOne benoemt Joel Carusone tot SVP van Data en AI en introduceert NinjaOne AI voor Patch Sentiment

NinjaOne Appoints Joel Carusone to SVP of Data and AI and Introduces NinjaOne AI for Patch Sentiment

Austin, TX – 8 oktober 2024NinjaOne®, een toonaangevend IT-platform voor endpoint management, security en visibility, heeft vandaag NinjaOne AI for Patch Sentiment aangekondigd, een nieuwe functie met artificiële intelligentie (AI) die klanten efficiënter en veerkrachtiger maakt. Het bedrijf kondigde ook de benoeming aan van Joel Carusone tot Senior Vice President van Data en AI. Carusone zal innovatie stimuleren en NinjaOne’s AI-productontwikkeling leiden.

Endpoint-groei is aan het versnellen en deze apparaten vormen enorme beveiligingsrisico’s. Volgens ESG heeft meer dan driekwart van de organisaties te maken gehad met een cyberaanval die begon met de exploitatie van een onbekend, onbeheerd of slecht beheerd endpoint.* Patching, wat cruciaal is voor het versterken van de beveiligingsstatus van een organisatie, is vaak omslachtig omdat IT-teams beschikbare patches handmatig moeten controleren, onderzoeken en testen voordat ze worden ingezet.

NinjaOne AI for Patch Sentiment vermindert patch-gerelateerde risico’s door gebruik te maken van generatieve AI om uitgebreide sentimentanalyse te bieden voor Windows KB-updates. Het stroomlijnt ook het patch magementproces, waardoor IT-teams efficiënter worden. De voordelen van de nieuwe functie zijn onder andere:

• Beter geïnformeerde besluitvorming – NinjaOne AI for Patch Sentiment biedt gedetailleerde inzichten en feedback uit de community, zodat IT-teams kunnen bepalen wanneer ze patches moeten implementeren of uitstellen, waardoor het risico wordt verkleind dat problematische updates worden toegepast die de bedrijfsvoering kunnen verstoren.
  • Minder patchgerelateerde risico’s – NinjaOne AI voor Patch Sentiment identificeert potentieel riskante patches, waardoor IT-teams kwetsbaarheden in de beveiliging of compatibiliteitsproblemen kunnen voorkomen voordat ze de organisatie beïnvloeden.
  • Verbeterde efficiëntie – IT-teams besparen tijd door snel inzicht te krijgen in de mogelijke impact van patches zonder dat ze elke update handmatig hoeven te onderzoeken of te testen, waardoor ze meer resources kunnen inzetten voor ander kritisch en strategisch werk.

“NinjaOne heeft de tijd die we aan patchen besteden gehalveerd”, aldus John Jenkins, systeembeheerder en netwerkanalist bij Plexis LTD. “Patching is van cruciaal belang voor de veerkracht van onze organisatie, maar voorheen was het een ingewikkelde en vervelende taak. NinjaOne AI for Patch Sentiment vereenvoudigt de prioritering van patches die we implementeren, waardoor we veiliger en productiever worden. NinjaOne is een ongeëvenaarde business enabler en hun team blijft luisteren naar en inspelen op onze grootste uitdagingen zonder onze organisatie in gevaar te brengen.”

NinjaOne benoemt Carusone tot hoofd NinjaOne Data en AI

NinjaOne heeft Carusone aangenomen als SVP van Data en AI om zijn toewijding aan het succes van klanten te verdubbelen. Als bewezen technisch leider met een talent voor innovatie zal Carusone toezicht houden op het onderzoek, de ontwikkeling en de inzet van veilige AI-technologie binnen NinjaOne en nauw samenwerken aan AI-gerelateerde productontwikkeling. Daarvoor was Carusone Chief Technology Officer bij Zeno Technologies, waar hij toezicht hield op productinnovatie en -ontwikkeling voor het op energie gerichte softwareontwikkelingsbedrijf. Daarvoor was hij CEO van Radius Intelligence, een enterprise data platform bedrijf dat werd overgenomen door Kabbage, dat in 2019 onderdeel werd van American Express. Carusone is afgestudeerd in biologie en informatiewetenschappen aan Syracuse University.

“We zijn enthousiast over de mogelijkheden en het potentieel van AI, maar we denken goed na over hoe en waar we het in onze producten en binnen NinjaOne inbrengen. Dit betekent dat we de grootste uitdagingen van onze klanten goed moeten begrijpen, voortdurend onderzoek moeten doen en veel bètatests moeten uitvoeren,” aldus Sal Sferlazza, CEO en medeoprichter van NinjaOne. “Door Joel in ons team te verwelkomen en NinjaOne AI for Patch Sentiment te introduceren, illustreren we onze voortdurende toewijding aan onze klanten om innovaties te leveren die het succes van hun organisaties vergroten zonder extra risico’s te introduceren.”

“Het is nog nooit zo uitdagend, of belangrijk, geweest om in de IT te werken. Daarom ben ik zo enthousiast om samen met het uitzonderlijke team van NinjaOne producten voor deze branche te ontwikkelen”, aldus Carusone. “We werken actief aan AI-projecten die onze klanten productiever en veiliger zullen maken. NinjaOne AI for Patch Sentiment is een perfecte illustratie van onze filosofie, AI moet doelbewust en verantwoordelijk zijn en een specifieke uitdaging voor de klant oplossen.”

Lees hier meer over NinjaOne’s Patch Management oplossing: https://www.ninjaone.com/nl/patchbeheer/. NinjaOne neemt ook mensen aan op alle afdelingen: https://www.ninjaone.com/nl/carrieres/.

*Enterprise Strategy Group, een divisie van TechTarget, onderzoekspublicatie, Managing the Endpoint Vulnerability Gap: De convergentie van IT en beveiliging om blootstelling te verminderen; Dave Gruber, hoofdanalist; Gabe Knuth, senior analist; en Bill Lundell, directeur van gesyndiceerd onderzoek; mei 2023

Over NinjaOne

NinjaOne automatiseert de moeilijkste delen van IT en biedt meer dan 17.000 IT-teams zichtbaarheid, beveiliging en controle over alle endpoints. Het NinjaOne-platform heeft bewezen de productiviteit te verhogen en tegelijkertijd de risico’s en IT-kosten te verlagen. NinjaOne staat steevast op de eerste plaats voor ondersteuning van wereldklasse en is de best beoordeelde software op G2 in zeven categorieën, waaronder endpoint management, remote monitoring and management en patch management.

Probeer NinjaOne gratis uit op https://www.ninjaone.com/nl/gratis-proefformulier/.

Mediacontact:

Hebt u 5 minuten?

Bekijk een demo×

Zie NinjaOne in actie!

Door dit formulier in te dienen geef ik aan akkoord te gaan met het privacybeleid van NinjaOne.